Wednesday, February 9, 2011

ada ape dengan CINTA ?


LOVE ~
aku nak cakap pasal love ni bukan sebab aku dah jatuh cinta or what . tidak same sekali . aku sajesaje jek nak cerita pasal cinta . aku tau semua orang pernah bercinta tipu la kan kalau aku kate aku tak pernah bercinta . alaa , tapi nak buat macam mane kan dah kalau name nye CINTA MONYET , mane nak kekal . HEE ~ tapi bagi mereka yang bercinta dari zaman sekolah sampai lah dah kahwin sekarang ni , kire dah jodoh korang la tu kott ~ hee . aku kadangkadang pernah dengar orang kate "taknak aku bercinta lagi , cinta tu menyaketkan hati , cinta tu menyusahkan , cinta tu sekadar permainan !" tapi tu bila dah putus laa , kalau baru couple atau dah lame bercinta dengan pasangan , "aku rase cinta tuu indah laah , cinta tu menarik , cinta tu mendamaikan !" . haiss , macam macam ragam kan ? sebenarnya cinta itu suci dan tak pernah menyusahkan atau sekadar permainan . kita sendirik yang menyebabkan cinta itu menyusahkan . so tak payah la nak menyusahkan dirik yekk . hhe .

semalam aku tengok citer TIRAMISU (alaa , cerita yang ade sharifah amani dengan pierre andre tu) kwankwan tau kan ? hehe . dalam citer tu bapak si melur(sharifah amani) ade ckap yang "cinta itu ibarat hantu , semua orang bercerita mengenai nya tetapi hanya orangorang yang tertentu dapat melihat dan menilai nya sendiri" . sweet kan ayat dea even dea cakap cinta tu mcam hantu . HEHE . takpe lah tp makne disebalik ayat tu sangat comel bg aku . orayte , kalau korang dah putus hubungan dengan couple korang , korang mesti rindu kan sebab korang maseh ad memori bersama si dea tu . apa ? korang kate korang nak lupekan jek ? bole ke ? hehe . okay , bagi aku sebenarnya memang lah patot korang lupekan si dea tapi tk perlu kot untuk korang melupakan tentang MEMORI BERKASIH korang tuu . bagi aku kita jarang dapat memorimemori indah ni , so apelah salah kan , korang simpan kenangan tu untuk hiburan mase kelak ~

okayy lah . kalau korang nak tau kenape aku tibetibe nak cakapcakap kosong pasal cinta nih . sebab nye *bisikbisik* "aku rindu kat someone lah ~ hehe . tapi bukan couple aku , hanye sekadar teman biase :)"
hehe . secretsecret ! tak payah nak kepochi sape orang nye . haha ! :DD

3 comments: